3 MARCH 2022

ESS Group skänker pengar till UNHCR och uppmanar branschkollegorna att göra det samma

ESS Group inspireras av Akelius Foundation och skänker 500 000 kr till UNHCR. Nu hoppas de att fler företag ska göra det samma.

Fastighetsägaren Roger Akelius har nyligen gått ut och sagt att han dubblar alla donationer som inkommer till UNICEF och UNHCR fram till den 31 mars.

”Vi tog honom på orden kan man väl säga” säger Jonas Stenberg, VD och grundare på ESS Group.

22 APRIL 2021

ESS Group startar egen Padel Tour

”Vi vill skapa Sveriges mest spännande padeldestinationer”, Anders Nilsson COO ESS Group

Att padeln växer har inte undgått någon och på Ystad Saltsjöbad, där allt började en gång, finns padelbanor 200 meter från lobbyn. På ESS senaste hotelldestination Ellery byggdes banor inne på hotellområdet och fler är på gång. Men nu tas nästa stora steg i ambitionen att skapa Sveriges främsta padeldestinationer, lanseringen av ESS Group Padel Travel Tour.

1 SEPTEMBER 2020

​Idag invigs Ellery Beach House Stockholm – ESS Groups 10:e destination

ESS Groups 10:e destination slår nu upp sina dörrar och det gör man längst ut på Elfviks Udde i Lidingö. Resorten bjuder inte bara på närhet till natur och hav, platsen är dessutom fylld av upplevelser så som pooler, beach club, padelbanor, restaurangen Palmers, barer, möteslokaler och gym. Idag är det äntligen dags och förhandsintresset slår alla förväntningar.